++ Ka-cHinG ++

++mA fReNs++

Saturday, November 7, 2009

= TiPs BeLi RoTi GaRDeNiA =

Semasa korg pergi ke kedai runcit ke jusco ke carrefour ke kedai mamak jual roti ke,pernah tak korg terpk roti manakah yang masih segar...*aku tak terpk pun*..Selalunyer mesti korg picit2 roti tu sampai penyek mcm lempeng untuk merasai kesegaran dan kelembutannya...Adakah korg tahu bahawa setiap roti dihantar lima kali seminggu??? kalo tau pun sila buat2 tak tau hokeyy...

Haaaa....
Isnin,Selasa,Khamis,Jumaat dan Sabtu
Setiap hari mempunyai warna twist tie yang berbeza.

Cuba lihat:

Isnin - Biru

Selasa - Hijau

Khamis - Merah

Jumaat - Putih

Sabtu - Kuning

Contoh kalo harini Selasa ,makanya korg beli yang warna Biru,bukannya warna Hijau yang tentunya telah tersedia di situ seminggu yang lalu bak menanti kulat tumbuh mewarnai roti tuhh...

Warna-warna tu adalah mengikut susunan seperti Biru - Hijau -
Merah - Putih - Kuning , Isnin hingga Sabtu...Mudah sangat nak ingat..petik jari tak bunyi2 pun bleh ingat....

Kalo tak percaya..pegila sendiri kedai roti kat depan umah tuh untuk buktikan fakta ni dan mesti korg akan kate **wahhh..btol btol btol** coz setiap roti mempunyai wrappers mempunyai twist ties yang berbeza, dan tidak ketinggalan plastik bungkusan yang berbeza warna juga.

Ok... enjoy makan roti segar cicah ngan air kopi sejuk semlm..huhhh..sungguh tak sedap langsung... k bye

No comments:

++ WOW!!!! MESTI KELIK ++

~ E-Day ~

There was an error in this gadget