++ Ka-cHinG ++

++mA fReNs++

Monday, December 5, 2011

= Kursus Kahwin =

wif kak dian...kenal ms kursus la..friendly orgnye.... :)
Hi readers..... ^_^
Alhamdulillah..kursus kawen settled...
3-4 Disember 2011...
Masjid Negara....
RM80 only
Selesai satu perkara....
Lega rasa....
Pergi bersama encik tunang...
heret dia skali..
dengar same2...
kasi paham dua2 skali...
tp sudahnye...
gaduh jugak ehehehhe...
asam garam la tu...
biasa la..
kalo gaduh tak sah....
dlm kelas tu ade sorg mamat ni ketawa kemain lagi...
sekali cam kenal je ketawa tu...
toleh kiri...
huh..dah agak dah....
ketawa kemain lagi ehhh...
klako sgt la ustaz tu....
nasib baik kami pegi tahun ni..
kate ustaz...nx yr..kursus kawen akan di tambah lg modulnye..
drpd sehari setengah ke dua hari....wallahualam....
ekceli drpd dulu lagi dgr mcm2 pasal kursus kawen ni...
to all bakal pengantin..
cecepat daftar kursus kawen...
kursus kawen kat masjid negara mmg terbaik.....
plus free voucher from Dr. Azimuth...
ok papaiiii.....

Friday, October 28, 2011

= Bersangka Baik Demi C.I.N.T.A =

Usia perkahwinan sudah lebih tiga puluh tahun. Mereka sudah punya tiga orang cucu. Namun siisteri meluahkan rasa hatinya dengan berkata,

“saya sudah letih berdepan dengan kerenah suami. Sikap sambil lewanya sangat memeningkan kepala. Saya benar-benar berada di persimpangan, ingin minta agar perkahwinan ini dibubarkan atau meneruskannya. Apa pandangan saudara?”

“Teruskan perkahwinan,” jawab saya dengan pasti. Saya teringat ungkapan lama yang menjadi pegangan diri sejak dahulu. Ungkapan itu berbunyi: “Jika sesat di hujung jalan, balik ke pangkal jalan. Tetapi jika jalan sudah benar namun pelbagai masalah menghalang, jangan berpatah balik, teruskan perjalanan!”

“Mengapa pula?” tanya si isteri.

“Jika puan boleh sabar selama 30 tahun, hanya ada beberapa tahun sahaja untuk terus bersabar. Umur kita tidak lama. Sabarlah dalam bersabar. Yang penting cubalah positifkan pemikiran dan perasaan. Puan di jalan yang betul, cuma rintangannya ada. Puan mesti atasi dan teruskan perkahwinan ini. ”

“Saudara cakap senang tetapi bagaimana hendak terus positif jika dia terus bersikap negatif?”

Saya senyum. Ya, tulisan kali ini saya tujukan untuknya dan untuk saya juga serta untuk kita semua. Sebenarnya pemikiran yang betul adalah syarat untuk kita bersikap positif. ‘Right mental attitude’ sangat penting dalam melayari bahtera rumah tangga. Sikap yang betul perlu untuk menghadapi cuaca rumah tangga yang tidak menentu. Bagaimana untuk tenang dan bahagia di dalam diri tidak kira apa yang sedang dihadapi di luar diri kerana apa yang lebih utama ialah ‘what happens in you’ bukan ‘what happens to you.’

Untuk mengekalkan cinta perlu ada sikap positif. Tanpa sikap yang positif, cinta akan terbarai dan kebahagiaan akan berkecai. Berikut adalah beberapa langkah praktikal untuk membina pemikiran yang positif seterusnya membentuk sikap yang positif:

1. Fokus pada tanggung jawab, bukan menuntut hak.

Punca hati tidak tenang dan hilang kebahagiaan dalam hidup kebanyakannya manusia ialah perjuangannya untuk mendapatkan hak. Manusia sering marah dan mengeluh dengan berkata, “aku sepatutnya tidak dilayan begini.” Dalam kebanyakan situasi, kita sering tidak mendapat apa yang kita jangkakan dan harapkan. Betul bukan? Selagi kita hidup kita akan alami pelbagai situasi yang mana susu yang kita berikan tetapi tuba kita terima sebagai balasannya.
Di dalam rumah tangga jangan mengharapkan kesempurnaan pada pasangan kita. Bunga yang kita berikan, jangan mengharap bunga sebagai balasannya. Tetapi apakah kerana tidak mendapat balasan lalu kita berhenti menghulurkan kebaikan? Jangan! Fokus pada tanggung jawab – sebagai suami atau isteri kita dituntut oleh syariat untuk melaksanakan tanggung jawab. Tunaikan hak pasangan kita itu lebih utama daripada kita menuntut hak kita. Ah, apakah ini bererti kita akan terus menjadi mangsa?

Jawabnya, tidak. Kita akan lebih tenang, percayalah. Adalah tidak bijak untuk terus membuang masa dan tenaga memikirkan tentang apa yang sepatutnya berlaku berbanding apa yang perlu dan patut kita lakukan? Ramai orang terseksa dengan kekecewaan dan geramkan pasangannya yang sepatutnya berbuat begini atau begitu… Pada hal, pemikiran yang negatif itu akan memburukkan lagi keadaan. Yang penting fokus kepada apa yang aku boleh lakukan untuk melaksanakan tanggung jawab ku.

Katalah dalam satu pertelingkahan dan kita berada di pihak yang betul dan benar, itu pun bukan jaminan untuk kita dimenangkan dan dibenarkan. Acap kali pihak pasangannya kita terus berusaha menegakkan benang yang basah. Apatah lagi bila egonya tercabar. Lalu sikap kita bagaimana? Jangan berterusan menuntut hak. Jangan memendam rasa dengan mengecam bahawa keadaan itu tidak adil. Ingatlah, berterusan memperjuangkan kesempurnaan dalam dunia (termasuk rumah tangga) yang tidak sempurna ini hanya akan menjerumuskan kita ke lembah dendam, marah, kecewa dan kemurungan.

Rasa-rasa yang negatif ini akan ‘menyedut’ tenaga, keceriaan dan akan menyebabkan kedutan pada wajah kita. Kesannya, kita akan ditarik ke belakang. Malah kita akan ditolak ke lorong yang salah dalam kembara kehidupan yang penuh ujian ini. Untuk bergerak ke hadapan dan terus memburu kemajuan dalam diri agar lebih bahagia dan tenang dalam hidup… kita perlu tinggalkan segala keegoan, kepentingan, ketakutan dan sikap tidak memaafkan.

Semua itu hanya boleh dicapai apabila kita fokus kepada tanggung jawab dan selalu berfikir tentang apa yang perlu aku lakukan berbanding dengan apa yang sepatutnya dia (pasangan kita) lakukan. Tumpukan kepada apa yang boleh kita kawal, yakni tanggung jawab kita bukan pada sesuatu yang di luar kawalan kita yakni hak kita yang ada pada kawalan pasangan kita.
Ironinya, mereka yang berjaya melaksanakan tanggung jawab dengan baik sering mendapat haknya sebagai balasan. Dan kalau mereka tidak mendapat balasan daripada pasangannya pun, Allah akan memberikan ketenangan dalam hati mereka seperti mana ketenangan yang dirasai oleh Siti Asiah isteri kepada Firaun.

2) Sering berdamping dengan orang yang positif.

Siapa kita lima tahun akan datang dicorakkan oleh dengan siapa kita bergaul dan buku apa yang kita baca. Begitu ditegaskan oleh orang bijaksana. Dengan siapa kita meluangkan masa kita sangat menentukan sikap kita. Kata pepatah, burung yang sama bulu akan terbang bersama. Rasulullah s.a.w menegaskan, agama seseorang ditentukan oleh temannya.

Justeru, berhati-hatilah memilih orang untuk kita dampingi. Jauhkan ‘toxic people’ yang sering menusuk jarum-jarum umpatan, adu domba dan rasa pesimis dalam melayari kehidupan berumah tangga. Pernah kita jumpa orang yang sentiasa mengeluh? Asalkan berjumpa sahaja mulalah dia mengeluh tentang badannya yang tidak sihat, dia sering ditipu, dia dilayan dengan buruk sampailah ke rumahnya yang sempit… Apa yang anda dapat daripada orang yang begini?

Oleh itu jika jiran, teman atau kenalan kita ialah dia yang tidak ‘melahirkan’ sesuatu yang baik dan positif daripada diri anda, mengapakah tidak kita buat sedikit perubahan atau penyesuaian?

Kita berhak untuk meletakkan satu jarak yang agak jauh untuk tidak dijangkiti oleh sikap negatifnya. Ingat, teman rapat kita ialah mereka yang membantu kita mengeluarkan yang terbaik dari dalam diri kita. Kaki umpat, mengeluh dan menghasut hakikatnya bukan sahabat kita walaupun kelihatan dia baik dengan kita! Ingat pepatah Melayu lama – sokong yang membawa rebah.

3) Jadikan sekarang masa paling gembira.

Jika orang bertanya bilakah masa yang paling gembira dalam hidup berumah tangga kita, jawablah, “sekarang!” Usah berpaling ke belakang dengan mengatakan semasa mula-mula kahwin dahulu atau melangkau ke masa hadapan dengan berkata, “bila anak-anak sudah besar dan hidup lebih stabil.” Dengan berkata demikian kita telah ‘membunuh’ potensi hari ini.

Ya, memang kita mula-mula kahwin dahulu kita gembira, tetapi rasa gembira itu hanya pada waktu itu. Dan waktu itu telah berlalu. Kita hanya hidup pada masa ini bukan pada masa lalu. Justeru, jadikanlah masa ini masa yang paling gembira. Hiduplah untuk hari ini kerana semalam sudah berlalu dan hari esok masih belum tentu. Inilah yang dipesankan oleh Rasulullah s.a.w, jika kamu berada pada pagi jangan menunggu waktu petang dan begitulah sebaliknya. Kita hanya akan meletihkan diri sendiri jika cuba hidup dalam tiga masa – semalam, hari ini dan esok!

Jangan biarkan tragedi masa lalu menyengat kita berkali-kali dengan mengenangnya selalu. Sebaliknya, carilah pengajaran yang kita dapat daripadanya dan selepas itu terus lupakan. Juga jangan sentiasa diingat-ingat saat gembira masa lalu kerana itu hanya memori dan itu bukan lagi realiti yang sedang kita hadapi masa kini. Sebaliknya, carilah apakah ‘resipi’ yang menghasilkannya dahulu dan mari dengan itu kita ciptakan kegembiraan baru hari ini!

4) Cari jalan untuk mengatasi stres.

Stres akan menyebabkan keletihan dalam pemikiran dan perasaan yang lama-kelamaan akan membentuk sikap yang negatif. Oleh itu para suami atau isteri mesti menemukan cara untuk mengawal stres. Antara kaedah terbaik ialah dengan melakukan aktiviti fizikal, hobi atau minat kita. Boleh jadi dengan berkebun, menenun, membaca, berjoging atau bersukan. Lepaskanlah geram, kecewa dan marah kita kepada aktiviti yang menyihatkan dan menceriakan.

Jangan tahan jika anda hendak ketawa, berlari atau melompat sepuas-puasnya. Bebaskan diri daripada belenggu tekanan dan masalah yang menghantui hidup anda. Dengan aktiviti yang aktif dan perlakuan yang memerlukan konsentrasi mental, fikiran, jiwa dan emosi kita akan melalui tempoh ‘pause’ atau istirahat. Lupakah kita bahawa Rasulullah saw berlumba lari dengan isterinya?

Ini akan memberi kekuatan untuk kita meneruskan kehidupan dengan lebih baik. Kita akan dapat melupakan seketika masalah yang kita hadapi… bukan untuk eskapisme tetapi untuk kembali menanganinya semula apabila jiwa kita segar, fikiran kita tenang dan emosi kita telah kembali stabil.

5) Jangan terlalu serius.

Kehidupan berumah tangga ialah sesuatu yang serius tetapi perlu dijalani dengan tidak terlalu serius. Jalanilah kehidupan dengan sedikit gurau senda dan berhibur. Siti Aishah pernah meletak dagunya di bahu Rasulullah s.a.w untuk melihat tarian orang Habsyah. Hiburan umpama garam dalam masakan. Tidak perlu terlalu banyak, tetapi cukup sekadar keperluan untuk memberi rasa yang enak. Ya, sedangkan Rasulullah s.a.w lagikan bergurau dengan isteri-isterinya, mengapa kita tidak?

Memang banyak perkara yang penting dan kritikal perlu kita selesaikan, tetapi itu tidak menghalang daripada kita berjenaka dan bergurau senda seadanya dengan pasangan kita. Insya-Allah dengan unsur-unsur humor dalam rumah tangga kita, hubungan kita suami isteri akan lebih kukuh dan kita akan mampu bergerak lebih jauh untuk menghadapi cabaran dalam rumah tangga. Ternyata mereka yang menangani kehidupan dengan ceria menjadi individu yang lebih berjaya menyelesaikan konflik dalam berumah tangga seterusnya membina rumah tangga bahagia.

Apabila rumah tangga kelihatan malap atau ‘sindrom bisu’ mula melanda, cepat-cepatlah ubah suasana luaran itu dengan mengubah suasana dalaman kita dengan empat cara yang dicadangkan ini. Insya-Allah, yang penting bukan apa yang kita lihat tetapi bagaimana kita melihatnya. Orang yang positif akan sentiasa melihat sisi positif pada pasangan dan keadaan yang sedang dihadapinya… Mereka sahaja yang layak bahagia kerana sentiasa berfikir untuk membahagiakan orang lain. Sebaliknya orang yang negatif, hanya akan menyeksa dirinya dan membosankan pasangan hidupnya!

Kesimpulannya, bersangka baiklah walaupun kekadang keadaan tidak sebaik yang kita sangkakan. Bukan menafikan realiti, tetapi demi ketenangan hati. Orang yang buruk sangka akan tersiksa dua kali, pertama oleh sangkanya atas keburukan yang belum terjadi. Kedua, oleh derita hatinya apabila yang buruk itu telah benar-benar terjadi.

Apabila kita bersangka baik, hati akan menjadi lebih tenang. Kita punya tenaga dan upaya untuk menghadapi ujian hidup apabila kita hadapinya dengan tenang. Ya, mungkin kita tidak mampu mengubah keadaan, tetapi sekurang-kurangnya kita punya kekuatan untuk menghadapinya. Pada hal yang buruk dan sukar itu kekadang hanya seketika, atau boleh jadi yang buruk itu… tidak buruk sama sekali. Ada hikmah yang tersirat di sebaliknya. Ada kebaikan yang tersembunyi di belakangnya. Begitulah hidup… satu siri misteri yang tidak dapat ditebak dan diduga. Pernah kita membayangkan suami atau isteri kita yang ada ini sebelum ini? Kebanyakkannya tidak! Bercinta dengan orang lain, berkahwin dengan orang lain. Itulah misterinya takdir…

Apa yang perlu kita lakukan… bersyukur dengan apa yang ada. Bila bersyukur Allah tambah nikmat. Bersyukurlah dengan pasangan yang ada, Insya-Allah, Tuhan akan menambah kebahagiaan kita. Kalau dia tidak berubah perangai, kita pula yang Allah kurniakan kesabaran untuk menghadapi karenahnya. Itu juga satu anugerah bukan? Ya, kata bijak pandai, “jangan minta hidup yang mudah tetapi pintalah hati yang tabah untuk menghadapinya!”


Pies: Semoga memberi manfaat kepada semua... ^_^...Info ini sgt terkesan pada diri saya

Thursday, October 27, 2011

= Our Wedding Date =

As salam...*jawab dalam hati pun xpe* ^_^

Mood kawen sudah kembali....
Alhamdulillah...Allah bagi kekuatan...
Hati dah makin tenang...
Terima KAsih Allah...
Hanya Allah je yang membalas MANUSIA yang menganiaya saya tu...
** Semua orang dah tau kebenaran berpihak pada siapa**


Tapi Kepala ku sedikit pening...
Banyak mende yg dah di buat dulu tergendala...
Macam2...
Da first thing yg sy kena decide is Our Wedding Date..

Adoyaiii..ni yg lemah ni.....
I have to start all over again..from scratch....huh
Google kalendar cuti sekolah 2012...

After that....trus laju kol guna tepon opis **It's Free** hahaha
kol Dewan Untuk bulan 5 -fully booked..
bulan 6 ade satu hari je yg available.....**date tak berapa nk best**
Bulan 7 dah posa
Bulan 8 raya...

Adoii..pening2 pening...
Mesti korg tanye nape la tak buat before bulan 5.
Ntah ekk..knpa ekkk...


Bukan ape...Duit kawen sy tu dah dilaburkan ke tempat lain...
Slalunya bulan 4 dapat Bonus ^_^..
So Bulan 5 onwards la sy kaya raya **kaya la sangat kan** ^_^

Pies: haishhhhh... Nak kawen pun susah..cari date pun susah... Tolong Jawab!!!

Wednesday, October 26, 2011

Sunday, August 14, 2011

= ♥Blogger Bride Forever♥ =

As salam Bloggers n readers....

Tangan dok gatal nk manghapdate list of BBF ni...
Macam tak aci la plak bila tak kongsi dgn semua...
Kadang2 tu susah plak nk jengah belog kwn2 bbf sebab takde list yg senang sy nak kelik2..
slalu nye sy akan klik pada list yang ade kat fb tu...
Yela...mood menghapdate belog kdg2 ok..kdg2 nan hadoo...
dats da reason y sy nak menge'list' blog2 sekalian supaya senang nk jengah belog kwn2 sume...
btw..thanks a lot to nora kerel coz invite sy untuk join dlm BBF group nii...
really appreciate it....
Lepas ni senang la sy nak terjah & follow blog mereka... (^_^)

ok..let's begin yawww...


1.JOHOR

1.Cik Ana Farhana (Kulai/09.10.11/29.10.11)

http://adorableana.blogspot.com/

2. Hamizah/meey@ (Batu Pahat/26.2.2011/4.6.2011)

http://inimeeya.blogspot.com/

3.Amal Salleh (Bp/ 26.11.2011)

http://cheqmoomoo.blogspot.com/

4.Hazrina Johari (Pontian / 17.12.2011)

http://lurvelikediz.blogspot.com/

5. Schakeyra (Kota Tinggi/someday in december, 2011 - Reception)

http://what-the-story.blogspot.com/

2.KEDAH

1. Nasrah Yang (Alor Setar& Kuala Pilah/ 04.June.2011/ 11.June.2011)

http://sikecilberkata.blogspot.com/

2. Cik Nur Fariza ( Kuala Nerang ( end of December 2011 & January 2012)

http://iezanazri.blogspot.com/

3. Schakeyra (Baling/ 4.11.2011- Solemnization, 1.12.2011- Wedding Day)

http://what-the-story.blogspot.com/

4. Fiza Zainol (Alor Star/ 4.02.2012- Solemnization, 5.02.2012- Wedding Day) http://fizazainol.blogspot.com/

3.KELANTAN

1. Puan Buttrfly (Kota Bharu- 18/11/10, 20/11/10)

http://meeandhiim.blogspot.com/

2. Puan Jaja (Bachok/13032011/15032011)

http://sigaunputih.blogspot.com/


4.MELAKA

1. Anes (Elianez Abu Shuja) (Merlimau & Serkam / 26.11.11 / 27.11.11)

http://elianez.blogspot.com/

2. Amelyn ~ 20 & 23 October 2010 ~

http://kumakikaeamelyn.blogspot.com/

3. Heed Sidek (Bertandang 2 @ Masjid Tanah Melaka - 6th November 2010)

http://intomylens.blogspot.com

4.Lara (Nikah & Sanding -25&26 March 2011 @ Batu Berendam Melaka)

http://laramorreno.blogspot.com

5. Bahirah/ Ira (date to be confirmed) ~

http://bahirahyj.blogspot.com/


5.NEGERI SEMBILAN

1. Lisa (17 sept 2011)

http://krlisa2011.blogspot.com/

2. Hazlynda Kushairi ♥ 9.1.11 ♥ Bertandang ♥

http://hazlynda.blogspot.com/

3. Hana Yoriee (Raihanah) 19.12.10 ~ Bertandang~

http://blissnlunacylovers.blogspot.com/

4. Ain Wahiddin :: January 2012 ::

http://aeenw.blogspot.com/

5. Heed Sidek (Nikah 20th Nov 2010 & Reception 21st Nov 2010)

http://intomylens.blogspot.com

6. Miss Tatie (26 NOVEMBER 2011 - nikah pagi, reception malam

http://berkatalahdia.blogspot.com


6.SABAH

1. Amal Salleh (his side)(date yet to be confirm)

http://cheqmoomoo.blogspot.com/


7.SARAWAK (Coming soon :p )


8.SELANGOR

1. Suria Riza (Petaling Jaya: 24&25 Dis 2011; Senawang: 31 Dis 2011) http://aurikelsan.blogspot.com/ & http://thelifemates.blogspot.com/

2. Cikkin (Syazikin hanif) - (Kajang: 4 & JUN 2011 :: Ampang: 12 JUN 2011) - http://cikkindiary.blogspot.com/

3. Renee Meow (Damansara♥Bangsar/ShahAlam♥feb2012) http://reneemeowwedding.blogspot.com/

4. Amy Fahmi / Is amy Teng (Shah Alam : 8 Jan 2012 :: Cheras : 15 Jan 2012)

http://amyfahmi.blogspot.com/

5. Hidayati Farhan (Klang:12&13 Nov 2011 ; Shah Alam: 20 Nov 2011)

http://marrakechmystery.blogspot.com/

6. Hana Yoriee (Kajang) ~11/12/10 http://blissnlunacylovers.blogspot.com/

7. Amelyn ~ 30 January 2011 ~ http://kumakikaeamelyn.blogspot.com/

8. Hazimi Haidzir/Zimie (Seri Kembangan, Selangor) ~belum tahu tarikh.hihihi~ http://kahwinbetulbetul.blogspot.com/

9. Noor Syafiena (Rawang-13nov 2011:: seremban-20nov 2011) http://kamikamihaa.blogspot.com/

10. Noor Laila (Tanjong karang 16&17 Dis 2011, Putrajaya 18Dis 2011)

http://ciklaila.blogspot.com

11.Noor Hashura (17 Sept,Gombak) Tunang >-< http://nhshura.blogspot.com

12. Fira. (Shah Alam : 23 & 24/12/2011)

http://frzminside.blogspot.com/

13. Hana Jaffar (4 & 5 Jun 2011, Subang Jaya & Subang Bestari) http://hanabans.blogspot.com

14. Linda-PuanSriLinda ( Shah Alam : Tasik Shah Alam : 9 & 10 Desember) > http://http://sorbetpurpleandbabyblue.blogspot.com/

15. Lebah Merah Jambu -2 Julai 2011- ( Wawa Yusoff) --> http://lebahmerahjambu.blogspot.com


9.TERENGGANU

1. Nana Farhana (kemaman- 11.06.11 ; johor- 03.09.11)

http://girlish87.blogspot.com/

2. Aimi Liyana (Setiu - 21.01.2012 ; 23.01.2012 )

http://akemiey.blogspot.com/

3. Miss Tatie *groom side* (10 DECEMBER 2011- TAMAN PAKA INDAH DUNGUN) http://berkatalahdia.blogspot.com


10.PAHANG

1. Puteri Raifana (Jengka - 17.09.11)

http://saniloveana.blogspot.com/

2. Aliza Johan ( Temerloh / 22.10.211 / 23.10.2011 )

http://lilmishunshine.blogspot.com/

3. LaLa LaTiF (Temerloh - 27&28.05.2011 / Kudat-11.06.2011)

http://lalalatif.blogspot.com/

4. Nur Masitah Mokhtar (Kuantan / 29 Jan 2011 / 5 Feb 2011) http://kesahkaseh.blogspot.com/

5. Uya rayza (Temerloh / 05 february 2012) -

http://uyarayza.blogspot.com/

6. Nora Kerel (Kuantan - 27 November 2011) -

http://norapurplebridez.blogspot.com/

7. Tqah Misdar (Kuantan - takde tarikh lagi) -

http://tqahmisdar.blogspot.com/

8. Mayumie Azura@ Yumie (Kuala Rompin - 13 Mac 2011) http://buahhatisayamrk.blogspot.com/

9. Nadia Mustaffa(Kuantan / 18 sept 10 / 19 sept 10)

http://nadeeyayoe-journey.blogspot.com/

10. Shakina Farhan (Kuantan / 30 sept 2011 / 1 Oct 2011)

http://our-wedding-journal.blogspot.com/

11. Sarah Hernyzar (Kuantan / 13 November 2011, Ahad)

http://hernyzar-helmizan.blogspot.com/

12. Fadilah Basri (Temerloh / Resepsi - 17 Sept, 2011 / Bertandang - 18 Sept, 2011) - http://meonmywedding.blogspot.com/

13. Nor Khaireen Khairudin (Temerloh / Resepsi - 26 & 27 Nov 2011 / Bertandang - Shah Alam 5 Dec 2011) - http://reentartnenas.blogspot.com

14. Lara ( Bertandang 11 June 2011-Pekan Nenasi Pahang) - http://www.laramorreno.blogspot.com

15. Ereen Shafreeniza (Kuantan/Resepsi - 3.9.2011 // Kota Bharu/bertandang - 17.9.2011) http://saye-ereen.blogspot.com

16. Intan Norazam Abdul Latif (Jengka - 02/10/2011)

http://intanorazam.blogspot.com/


11.PERAK

1. Nida Razak ( Ipoh / 03.12.11/ 04.12.11 )

http://nida-razak.blogspot.com/

2. Syahoney Kitty/ Sya/Hunny (Gombak/Taiping : 30 April 2011/7 May 2011)

http://dia-honey.blogspot.com/

3. Lisa bertandang Kuala kangsar 24 sept 2011

http://krlisa2011.blogspot.com/

4. Puteri Raifana (Parit Buntar-24.09.11)

http://saniloveana.blogspot.com/

5. Didie Adila Nazri (Gerik 4&5.06.11)

http://didieadila.blogspot.com/

6. Siti Saufi (Bidor 1 Oct 2011)

http://kasut-pink.blogspot.com/

7. Nadira Baharudin (Seri Manjung-26.2.2011/27.2.2011)

http://ciknadira.blogspot.com/


12.PERLIS

1. Zariza Rizwan ( Kangar - 24/12/2010 & 26/12/2010 )

http://hepi2010.blogspot.com/

2. Rosmiza (Kangar - 25/3/2011)

http://cikmimidabomb.blogspot.com/

3. Maisarah Madzlan (Kangar -24/12/2010 &25/12/2010) http://sarahsayangjiman.wordpress.com/)

4. Moose (Kangar - 25.12.2010)

http://moosetheloose.blogspot.com/

13.PULAU PINANG

1. Sy Fateeha @ Syafa ♥ Bayan Baru 03 Februari 2011 ♥

http://justyouni.blogspot.com/



14.W.P KUALA LUMPUR

1. Syahoney Kitty/ Sya/Hunny (Gombak/Taiping : 30 April 2011/7 May 2011)

http://dia-honey.blogspot.com/

2. Hazlynda Kushairi ♥ Akad Nikah dan Resepsi ♥ 1.1.11 ♥

http://hazlynda.blogspot.com/

3. Renee Meow (Damansara♥Bangsar/ShahAlam♥feb2012) http://reneemeowwedding.blogspot.com/

4. Syima Syaz (Gombak : 17.09.11)

http://zays1amiys.blogspot.com/

5. Elya Jonnaidy/elya elmo (Cheras : 9 April 2011/10April 2011) http://elmoblogspot.blogspot.com/

6. Maria Fitria (keramat) 28/29 jan 2012

http://oursweetjourney1.blogspot.com/

7. Heed Sidek ( Bertandang 1 @ Dewan Perdana Felda 26th November 2010) http://intomylens.blogspot.com

8. ♥ S.n. Fariza (11 Disember 2011 @ Dewan PDRM Desa Tasik Sungai Besi, Kuala Lumpur) http://ohmyfariza.blogspot.com

9. Nadya Yusof ( Dewan Merak Kayangan - 2nd May 2011 / Dewan UTM Semarak - 22nd May 2011)

http://nadyazahid.blogspot.com/



Luv u All... Muahhh ^_^

Thursday, August 11, 2011

= TGI Friday =


As salam readers....

Yesterday sy dpt email from my colleague...
terkezut btol...
dah la pernah mkn kat situ..

celebrate our third year anniversary....
mmg so yummylicious babe...
harga pun yummy jgk... :p
pics terpaksa di cilok drpd website TGI Friday coz entun dah delete sume gmbr mknan dlm hp dia..grrr....meowww...



mmg sedap tak hengat : Chili & Garlic shrimp Pasta

sedap sangat2 : Chicken Fajitas Nachos



patutla time nk order air ni, waiter tu tanye..with liquor or without..dlm hati nk mrh pun ade...tak nmpk ke i pkai tdg ni..lg mau tanye...waiter tu malay hokeyyy....Ghupenye...patutla kwang kwang...


Email yg sy dapat tuuu........................

Assalamualaikum Warahmatullahhi wabarakatu,

Jeng, Jeng, Jeng…

sekadar berkongsi dimana ramai orang melayu islam kita buat2 tak tau, jahil etc. dan sering kali berkata "ala, diorang ada 2 dapur untuk masak (yg halal & tak halal), ape ada kesah"...

*walaupun yang halal & haram itu jelas... Menu Ramadan + Wine - Terima Kasih Tuhan, Ianya Jumaat (TG Friday's)



Subang Parade

Subang25 Ogos, 2010


Sudah berapa ramai umat Islam yang menelan makanan di sini.

Sudah berapa ramai umat Islam ‘berbuka puasa’ di sini dengan Menu Ramadan yang dihidangkan.
Dan bagi mereka yang pernah makan di sini samada di bulan Ramadan atau hari-hari lain, sudah terang-terang berlaku penipuan dalam gambaran halal yang diberikan.

Kerana restorn makanan barat ini, memang telah diketahui menghidangkan arak di dalam menunya, malah arak boleh dilihat dengan jelas di dalam premis ini.



Mana mungkin dikeluarkan sijil halal oleh pihak berkuasa kepada premis sebegini.

Malangnya, demi menjaga standard,imej ataupun maukan kelainan, umat Islam sanggup memejamkan mata, memekakkan telinga – bedal apa sahaja yang terhidang. Serbuan dilakukan oleh Unit Aduan Halal Jakim bersama KPDNKK berikutan aduan awam yang mendakwa terdapat keraguan dalam hidangan �Buffet Ramadan� di situ.

Menu makanan bercampur arak Jack Daniels – ada logo halal lagi… Hasil pemeriksaan didapati bahawa restoran tersebut ada menawarkan menu utk berbuka puasa walhal restoran tersebut statusnya adalah tidak halal. Lebih mengejutkan lagi terdapat pada menu utama Logo halal JAKIM dan ditampal logo tersebut pada semua hidangan yang tidak halal. Menurut maklumat wakil syarikat, restoran tersebut telah beroperasi sejak 15 tahun lalu dan memang menyediakan makanan yang tidak halal yang mengandungi alkohol atau dimasak dengan arak.


Penolong Pengarah Cawangan Halal KPDNKK, Ismail Hamzah berkata, Syarikat tersebut telah menggunakan perbahasaan halal dan menggunakan logo halal JAKIM tanpa sijil Halal yang sah. Penggunaan terma �Buffet Ramadan� atau �Menu berbuka puasa� boleh mengelirukan pengunjung yang beragama Islam dan ada yang telah menjamu selera dengan memakan makanan yang tidak halal. Menurutnya, dalam pemeriksaan rapi yang dibuat mendapati makanan yang disediakan seperti daging dan ayam di rendam dan dicampur dengan arak dan di peram.


Pemeriksaan lanjut di bahagian dapur restoran menemui beberapa botol wain masakan yang digunakan oleh chef sebagai bahan dalam masakan. Chef bukan beragama Islam berkenaan mengaku mencampurkan wain terbabit ketika memasak juadah yang turut disajikan di dalam hidang bufet Ramadan dan turut mengaku memasukkan kicap mengandungi alkohol di dalam kebanyakan masakannya yang dianggap sebagai perisa tambahan bagi menyedapkan masakan. Pemeriksaan lanjut turut mendapati berlaku penyalahgunaan logo halal Jakim apabila logo terbabit sengaja dicetak pada lampiran menu yang diedarkan kepada pelanggan,dan mendapati semua helaian katalog ,menu yang ditawarkan restoran terbabit sengaja diletakkan logo halal Jakim palsu.



Antara bahan mentah tidak halal dan mengandungi alkohol


Jelas, pemilik restoran tidak pernah memohon sijil halal dan pihak Jakim pastinya tidak akan membenarkan logo terbabit diguna pakai berikutan restoran berkenaan turut menawarkan arak kepada pelanggan. Restoran benar-benar cuba memanipulasikan logo halal Jakim selain mengeksploitasi bufet Ramadan resipi `arak’ bagi mengaut keuntungan lebih. Susulan penemuan mengejutkan itu, semua katalog yang mempunyai logo halal Jakim palsu berkenaan selain risalah iklan berkaitan bufet Ramadan ditawarkan dirampas.




Pengurusan restoran diberikan notis berdasarkan kesalahan dilakukan kerana memalsukan logo halal Jakim, Pengusaha boleh dikenakan tindakan di bawah Seksyen 15(1) Akta Perihal Dagangan 1972 yang membawa hukuman denda RM250,000 atau tiga tahun penjara atau kedua-duanya sekali.


Sebagai peringatan:

Tiga perkara utama Yahudi hendak merosakkan umat Islam iaitu dengan cara halus, menggunakan Formula 3F


1 - Serangan melalui Fashion (fesyen)

2 -Serangan melalui Fun (hiburan)

3 - Serangan melalui Food (makanan).


Semua telah berjaya mereka kuasai.

Sedarlah wahai ummah!!! -Yeee...Kami dah sedar :(

Monday, August 8, 2011

= Happy Ramadhan 1432 Hijrah =

As salam...

Masih belum terlewat untuk sy mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa..

Mudah-mudahan amalan puasa kita akan mendapat ganjaran yang berlipat kali ganda daripada Allah s.w.t

InsyaAllah...


Credit : iluvislam.com



Sejarah Ramadhan

1) Ramadhan: ertinya panas terik

2) Bulan di turunkan Al Quran dan disebut (syahru ramadhana)

3) Berlakunya perang Badar Kubra dan mendapat kemenangan.

4) Bulan dimana nabi mengambil balik Mekah dari tangan Musyrikin dan berakhirnya penyembahan berhala.

5) Di dalamnya dipilih ada malam al-qadar yakni lebih baik drpd 1000 bulan.

6) Di pilih untuk ibadat puasa.

7) Di pilih untuk ibadat2 lain (tadarus Al Quran)



Kelebihan Bulan Ramadhan

1) Kamu akan di naungi Ramadhan. (bagi yg telah meninggal dunia terlepas dari siksa kubur)

2) Bulan penuh keberkatan

3) Di malamnya ada lebih baik drpd 1000 bulan

4) Amal sunat sama dengan solat fardhu

5) Manakala solat fardhu mendpt 70 kali ganda

6) Bulan sabar dan pahalanya adalah syurga

7) Bulan menambah rezeki

8) Memberi buka banyak pahala

9) Bulan keampunan* doa yang paling makbul iaitu doa sebelum berbuka puasa.* juga doa pada sepertiga malam.

10) 10 hari pertama adalah mulanya rahmat, 10 hari pertengahan - pengampunan, 10 hari terakhir - kemerdekaan api neraka.



Amalan-amalan di bulan Ramadhan

1) Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

2) Menempah pakaian untuk Ramadhan

3) Niat puasa sebulan pd permulaan Ramadhan

4) Hendak tidur bacalah 4 ayat terakhir Surah Al Kahfi supaya dapat bangun malam

5) Berazam melakukan Terawih 20 rakaat (bukan 8 rakaat)

6) Bertadarus secara bersemak (bukan sendirian)

7) Solat berjemaah setiap waktu

8) Solat jemaah di masjid/surau

9) Amalkan Qiyamulail walaupun pendek

10) Sahur diwaktu akhir

11) Sahur - utk mengelakkan makanan tidak hadam elakkan makanan pedas dan tutup sahur dengan air susu

12) Mandi Janabat sebelum Imsak

13) Kurangkan tidur

14) Tunaikan Solat sunat fajar (Solat Sunat Subuh)

15) Tunaikan Solat Dhuha

16) Tidur waktu cuti (satu jam sebelum Zohor)

17) Tunaikan solat Rawatib

18) Jaga pacaindera

19) Elakkan gosok gigi pd waktu petang

20) hadiri majlis ilmu

21) Buat baik pd ibubapa

22) Isteri hendaklah taat pd suami

23) Banyakkan bersedekah

24) Berbuka dgn 3 biji kurma dan air yg belum dipanaskan oleh api

25) Berbuka bersama org tua

26) Jemput tetamu berbuka

27) Kurangkan berat badan

28) Banyakkan i'tikaf di masjid (lelaki sahaja)

29) Baiki hubungan suami isteri

30) Baiki hubungan jiran

31) Isteri jauhi drpd keluar memakai mekap & perhiasan

32) Elakkan berbelanja berlebihan

33) Kuatkan kesabaran

34) Banyakkan selawat,istighfar,bertasbih

35) Berazam beramal (pada malam Lailatul Qadar)

36) Mengejut anak dan isteri di mlm Lailatul Qadar

37) Elakkan menonton TV yg mengandungi nafsu

38) Elakkan mendengar radio berunsur hiburan

39) Berdoa dgn nada lembut dan merayu

40) Jauhkan bercumbu dgn suami/isteri di siang hari

41) Mendoakan ibu bapa samaada hidup atau yg meninggal dunia

42) Melazimkan solat waktu

43) Elakkan sebelum berbuka bersiar2 yg menjadikan pandangan liar

44) Elakkan banyak berhutang

45) Melepaskan perasaan sedih melepaskan Ramadhan ditakuti tidak bertemu lagi dengan Ramadhan akan datang

46) Tunaikan zakat fitrah



Cara Beramal Di Malam Lailatul Qadar (Malam 21-30)

1) Kepada Orang Tua Lemah Cara beramal solat Maghrib, Isyak dan Tarawih berjemaah di masjid/surau, ini sudah dikira beramal Al Qadar

2) Orang yg tidak sanggup solat malam yang panjang * Baca ayat akhir surah Al Baqarah* Baca ayat Kursi* Baca surah Yaasin* Baca surah Al Zalazah* Baca surah Al Qafirun* Baca surah Al Ikhlas

3) Bagi orang yamg kuat dan cergas* Bangunkan isteri dan anak * Mandi* Solat malam - Tahajjud, Taubat, Tasbih, Hajat, Istikharah, dan baca Al Quran



NUZUL Al QURAN ( 17 Ramadhan )

* Tarikh turunnya Al Quran

* Beramallah di malamnya dengan solat malam dan amal2 yg baik



Cara Sambut Hari Raya

Jangan sekali2 disambut dgn hiburan, mercun, pesta lampu dan berbagai kemungkaran dan kemaksiatanPada petang akhir Ramadhan org2 yg meninggal(sudah mati) menangis kerana peluang untukberehat telah berakhir. Adalah di cadangkan semoga keluarga menziarahi kubur pada petang akhir Ramadhan atau jika kuburnya jauh, hendaklah dibaca doa Tahlil selepas solat Asar. Semoga mereka diampuni. Ibnu Abbas r.a pernah mengatakan bahawa roh orang yg meninggal dunia dibenarkan pulang ke rumah anak2nya dan berdiri di pintu rumah memohon belas kasihan drpd anak2 mengirimkan bacaan doa, sekurang2nya Al Fatihah sekali utk mereka. Oleh itu janganlah terlalu gembira dan ingatlah org2 tua yg sudah meninggal, semoga nanti sampai giliran kita maka anak2 akan ingat kpd kita.



Takbir Di Malam Raya Takbir

sebenarnya mempunyai cerita di sebaliknya. Mengikut riwayat, bermula dari peperangan Ahzab. Peperangan berlaku di dalam musim sejuk, kemudian Salman Al Farisi mencadangkan supaya di gali parit (Khandak) diakhirnya peperangan ini di beri pertolongan oleh Allah dan kemudian dirakamkan di dalam Takbir.
Kesimpulannya Bulan Ramadhan datang setahun sekali dan ia sebaik2 bulan, penuh keberkatan, pengajaran, mendidik mempunyai ketahanan dan penuh dgn amalan-amalanuntuk mendekatkan diri kpd Allah dan hubungan sesama manusia. Oleh itu bersiap sedialah dari awal supaya ia benar2 mengubah sikap yg baik dan seterusnya menjadi insan yg soleh/solehah. Semoga dipertemukan di Ramadhan yang akan datang.



*Doa utk menghilangkan baran, maklumlah waktu lapar memang lekas naik angin.... Rujuk kepada Surah Al-Anbiyakk ayat ke 69. Sebelum minum baca doa dantiupkan pada air (utk diri sendiri,anak,suami dll). Insyaallah cuba amalkan.



Wallahua'llam. SELAMAT BERPUASA

Friday, July 29, 2011

= Papa John's Pizza =

Tarraaaaaa.....Yummylicious!!!!


Jalan2 wif my fren kat jusco wangsa maju...
Tetiba menngidam nak makan pizza...
Ingatkan nak mkn Domino's pizza...
last2 jalan depan Papa John's pizza...
Terbau aroma yg enak...
Perut kata mau..hati pun turut serta megiyakan tanda setuju **kes lapo tak henggat**

Lepas dek tak tahan pujukan gadis papa john yg meng'offer' kami hidangan yg gerenti enak katenye sambil menunjukkan menu kpd kami dgn begitu bersungguh2....maka kami pun tak teragak2 untuk mencubaa... :p

Pizza ok...sedap...tapi yg paling best...kek coklat & garlic bread.... :)



Selesai makan..perut kenyang...
Balik singgah MPH...
nmpk perempuan cantik yg saya minat...
Oh my Gucci...
Fazura...I lebiu laa....


Terus grab, pay & chow.... :p

Wednesday, July 27, 2011

= Ice Cream Day =


Thanks to my boss yang belanja ice cream magnolia nii...
walaupun harganye cuma berapa hengget je..ianya amat bermakna bagi ku... chewahhh!!!

Sunday, July 24, 2011

= Borong Contact Lens =

Hi semua....

Takde cite pasal kawen...so cite syok sendiri...

we went to Midvel yesterday..
teman kan my rumet gi beli contact lens...
Kebetulan ade promotion by Focus Point kat area ruang legar LG tu...
Memang murah drpd biasa..
nama pun promotion kan...

Ape lagi...
pandai btul sales girl tu wat marketing..
dah mmg keje dia kan..
Nah..hamikkkk....
kawan saye tu siap beli 8 kotak untuk stok dia 6 bulan...

Free gift: cermin kecik kucing Comey...



Sy pun terpedaya jugak...
padahal baru je TERbeli CL tapi tak pakai lg..
ni tak tahan godaan punye pasal la...
sebab nmpk awek chinese yg cun pheewittt....


Sempat lg tuuu huhu


sales girl ni comel sgt...
dia pkai lens wrna grey...
suweettt sgt...
kebetulan muka dia ni mcm one of ma fren...IVANA **aku tau ko x baca belog aku ni**
Last2 rembat jugakla satu...untuk sebulan
jadilaaa..drpd kempunan...
walaupun gaji nx week baru dpt...
tapi sebab dah TERsuka punye pasal...
juz grab ajela...**burok pangai** huhu...

Friday, July 22, 2011

= kad seikhlas hati =


Mlm tadi entun majuk...
majuk betol..bukan main2..
tawar hati katanye...
ape rasanye yekkk...
ohh ye yee..sy tau sebab sy pun prnh tawar hati gak ngan dia...

Hurmm...
ade ke laki2 majuk...huhu...
cett...

memula sy rs mcm malas je nk layan dia..
tapi lelame..sy mls la...nak gado2...
kat opis hati dah tak tenteram....
satu keje pun takleh buat..
last2 nmpk sokabar lama...kertas wrna..



bahan2 nye


ting!!!!!
trus dpt idea nak diy kad...
so ape lagi...menyelinap bilik fail trus buat kad dgn harapan takde sesape la yg masuk bilik tu...
nasib baik takde...hahah kalo tak kantoi....

dah siappp...
masukkan dlm kotak kecik + kucing kayu yg comel **dah mende tu yg ade dpn mata**
petang tu sy trus pos laju....
yela dah tagline "dijamin sampai esok"
nasib baik smpi..hehhe..

Harap2...dia dah tak majuk lagi la ye...
ngngade tauu..
sekeh kang..hehhehe..tak tak..hampunnnn!!!!!

Pies : harap2 dia senyum...takmo majuk2 ye..burokkk... :p

Thursday, July 21, 2011

= Menu Puasa =


As salam peeps...

Puasa dah nak dekat...
dah habis ganti puasa ke belum...
hehhe...

Harini...
sy half day..
sakit kepala... **apa motif cerita-xde motif,saje**

Ekceli....harini sy n 2 org lg rumet plan nak masak sempena bulan puasa nii..
hehheheh...
meaning that..balik keje je trus masak untuk berbuka...
wahhh...nak tunjuk rajin ke...
hehhe..takdela...sebagai persiapan b4 jadi isteri org nx yr...
dan memasing nak asah lg bakat memasak yg sedia ada dlm diri memasing hahhaa...

Tak nmpk eh..*abaikan* :p

Antara menu2 nye...semestinya la yg simple tp sodapp..
siap list kan lagi..everyday masak except weekend...
weekend kitorg plan nk mkn kat luar..
nak rs masakan org luar plak.... :p

Pi es: Harap2 menjadi la plan ni ye..jgn hangat2 tahi ayam sudahhh... :p

Wednesday, July 20, 2011

= Eily & Samer - Solemnization, Reception & Outdoor

As salam..

Breepp Breepp..eheh ituw farah af2 la...heheh




Post ni adalah kesinambungan post yg terdahulu..

tak lain dan tatak bukan..

gmbr nikah, sanding & outdoor 1 of ma bff ...




Perantin : Eilysha & Samer Al Murshidi


Date : 9hb July 2011 (Bersih)


Venue : Quality Hotel, Muar




Dan sekali lagi sy nak memohon ampun dan maaf kepada pengantin krn tak dpat hadir ke majlis perkahwinan beliau... (dah 20x mintak maaf ni) huhu..harap2 pengantin tak kecik hati...


ko tahu kan knpa aku tak dpt attend huhu...post ni




Jadi..layan kan gmbr2 ini yeee...




Eily : seriously ko nmpk cun gila di hari jadi eh di majlis perkahwinan ko ni...Make up cantik..baju cantik..serba serbi cantik...suami pun cantikk.aauwwww!!! hahaha..




SOLEMNIZATION



sape yg patut manja2 ni :p






Alolooloo..gumbira setelah di ijabkabul yeee...





RECEPTION





Suapan kek untuk hubby tercinta...





Nampak tak bunga yg kecik2 kat bawah pelamin tu..chomey kan





Yummyyy!!!!!





OUTDOOR





Eily & her MIL & Hubby





Semoga berbahagia ke akhir hayat...Luv yaaaa...fren 4ever...



Friday, July 15, 2011

= Eily & Samer ~ Pre Wed Pics =

As salam peeps....

wowweee...cantikkan pics niii....
Sy suke gilaaaa....
These pics were taken by Positive E'magez Photo...
lagi- lagi pics kat Ladang UPM...
mmg cantik sgtt...Mmg teringin sgt nak bergmbr kat situ..
tapi apakan daya...
dulu free tapi skrg kena bayar....huhu...
Nak ceroboh kang kena sesah ngan pak guard plak hahaha...

takpela...kita tgkla nnt sape yg bleh sponsor...**verangan la ko** :p

Congratulation Eily & Samer...
Eily ni my bff waktu zaman muda belia Universiti dolu2..
Eily ni mmg taste foreigner...hahhaha..
Finally mmg foreigner la jodoh ko...
itu semua berkat doa ko yg tak henti2 tu kan..
Alhamdulillah...hehe
Sori eily..saje ngusik ko... :p
Jgn mare babe...

Neway..layan jela pics yg mabeles kat bwh ni..
if u all suka..juz click Positive E'magez Photo..


@Iklan ini bukan di taja oleh photographer tp disensasikan oleh biskut munchy's@











Monday, July 11, 2011

= Air Asia Big Thank U Sale =


Hi ladies....
Tumpang lalu...
iklan tak berbayar...walau satu sen pun..
sekiang harap maklong.. :p



Air Asia Big Thank You Sale starts From RM3


Booking start 12 - 17 July 2011


Travel period : 6 Feb 2011 - 20 June 2011



Destination :


Bali
Bangkok

Jakarta

Hong Kong

Siem Reap

Guilin
Singapore

Phuket

Medan

Langkawi

Kota Kinabalu

Hatyai

Kuching

Johor bahru

Alor setar

Miri

Penang

Clark
Ho Chi Minh City


For more info, Click AirAsia




P/S: buat bakal perantin, inilah masanye untuk plan n booking hanimun korang...


yang dah kawen pun leh booking untuk 2nd 3rd ..hanimun korg...


Saya: Since date tarak lagi, so tggu je la Air Asia wat promo AirAsia zero fares :p


Sunday, July 10, 2011

= Ikea Sale : 7 - 24 July 2011 =

Hi Jelita.. :)

Ikea sale yawww...:p
starting from 7th July until 24th July 2011....
da reason ikea wat sale coz nak kurangkan barang2 yang byk dlm gudang ikea tu...
plus ade new stock will be arrived soon...
so mari kita untungkan ikea sambil menghabiskan duit sendiri di sana ya....

Tapi ingat..sila beli barang yg kamu perlu saje....
jgn nak menggatal nak beli brg2 yg kureng perlu (nasihat untuk diri sendiri)



Brita baik for those yang apply ikea friend membership...
ada barang baeekk punya..dengan harga baekkk punya untuk tatapan kamu ye...
Pls jgn rambang mata...rabun mata dibenarkan.. :p
*saye baru apply, tp blum pernah shopping lg...keje byr duit govt tax untuk CC je huhu..kesiann**



Jom kita shopping @ ikea!!!!
Byeee...

Saturday, July 9, 2011

= Kuning itu Bersih ??? =

Braninya sy pkai bj kuning time2 genting mcm ni...nasib tak kena tangkap :p


As salam peeps....

Kuning itu bersih???
sebab tu sy pkai baju kuning..hehhehe
dan disebabkan saya pakai bj kuning..
lalulintas sesak teruk......jem gile...
hahaha...btol kah...

tak chaye...btolll...
tgk pic bwh ni...
sy rs mcm bulan posa je..
slalu nye bila time bulan posa...
mmg akan sesak teruk mcm nii..
huhu...sabo jela...

dis is becoz of bersih la...
tp sy tak join bersih...
im not interested in politic actually...
tp kengkadang kena amik peduli jugak kan..
negara kita ..bangsa kita jgk kan...











dis is becoz of bersih la...
tp sy tak join bersih...
im not interested in politic actually...
tp kengkadang kena amik peduli jugak kan..
negara kita ..bangsa kita jgk kan...

Alhamdulillah...
Mujur takde pape kejadian buruk yg berlaku...
Ya Allah..selamatkan la negaraku yg tercinta ini...
Amin...


++ WOW!!!! MESTI KELIK ++

~ E-Day ~

There was an error in this gadget